hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

33+1 veckor

Publicerad 2013-09-12 13:49:28 i Allmänt,

Nu är det alltså mindre än 4 veckor kvar tills jag räknas som fullt gången :) Och 48 dagar kvar till den lilla är beräknad. Tiden går sakta nu. Men jag har ändå lite kvar att fixa. Vi har skaffat en moses basket och ett skötbord nu. Men vi behöver fortfarande en madrass till skötbordet, blöjor, wipes etc och lakan och filtar till lillan. O badbalja och skötväska etc etc. Ja, jag kan alltid komma på något mer som saknas hehe.
Andys mamma håller på att sy ett babynest till lillan också. Ååååh jag längtar så himla mycket tills hon kommer. 
Dock vet jag att varken jag eller hon är redo ännu. Igår gick Andy och jag en promenad till Tesco som tar ca 5 minuter från vårt hus (jaa de var för att köpa choklad okeej) och jag fick lite braxton hicks och sammandragningar på vägen. Väl i affären fick jag som mensvärk typ, det höll bara i sig ett litet tag men oj vad skräckslagen jag blev inombords. Inte än! Inte nu! Haha. 
 
Jag har även börjat gå till en kiropraktor för min groin pain och ryggont. Han sa åt mig att inte springa mer så nu har jag fått sluta med det. Sedan på pregnancy yogan sa ledaren åt mig att sluta att gå?! Så jag kunde inte göra någonting. Men för att jag ska må bra så måste jag ju röra på mig. Jag vill inte ligga still hela dagarna bara för att jag är gravid liksom. Så jag går iaf promenader och kör på vår spinning bike då och då nu. Men jag saknar verkligen löpningen.
Jaa det här blev en liten general update om hur läget är. En eloge om ni orkat läsa ända hit. Om jag skulle sammanfatta läget med ord skulle det bli: väntan.
 
 
 
"Vagnen i bilen- testet"...Den var lite större än vad vi trodde men fick precis plats iaf :)
 
De säger ju att fötterna växer under graviditeten ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela