hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

32+0

Publicerad 2013-09-04 17:59:23 i Allmänt,

Då är det bara 5 veckor kvar tills jag är "full term" och åtta veckor kvar till förlossning :)
Har registrerat mig med en barnmorska nära vårt nya hem, hon verkar ok. Jag hade en appointment med henne igår vilket gick bra. Lillan ligger med huvudet neråt och har runt 130 slag i minuten. Helt perfekt :) Barnmorskan tog öven blodprov igår och dettta har ju gjorts flera gånger utan problem men igår började jag må jätteilla efteråt. Jag fick lägga mig ner i hennes rum, började kallsvettas och trodde jag skulle svimma. Hon ringde Andy som fick komma och hämta mig. Jättekonstigt. Men sedan mådde jag bättre iaf och vi hade både eftermiddagsgäster och middagsgäster senare på dagen. Mycket trevligt. 
 
Igår gick jag även till en kiropraktor med min SI-joint pain och groin pain...Han sade åt mig att sluta springa :( Så det får bli spinning bike för mig från och med nu. Och powerwalks. Inte alls lika roligt som att springa men jag vill ju helst att allt ska fungera så bra som möjligt i bäckenet när det är dags för förlossning så de är väl bäst att jag lyssnar. 
Ikväll ska jag testa gravid yoga här i närheten. Yoga är ju verkligen inte min grej då mina muskler är stela som pinnar och jag är den minst flexibla personen jag känner. Men jag ska ge det en chans och hoppas att det kan hjälpa till med andning och avslappning inför förlossningen. Vi får väl se hur det går :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela