hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

V.16+2

Publicerad 2013-05-17 23:40:24 i Allmänt,

Igår var vi på begravning för Andys mormor. Det var sorgligt men vackert och glädjefullt på samma gång. Andy bar hennes kista och läste en fin dikt som hans mamma hade hittat precis innan mormorn dog. Very emotional. Särskilt rörd blev jag när Andys syster och morbror nämnde i deras tal att de i alla fall hann berätta för mormor om hennes kommande barnbarns barn. Jag kände mig som en i familjen och det var fint. 
 
Denna vecka blir bebisen lika stor som en kålrot. Magen växer sakta, tar kanske en magbild imorrn om jag orkar. Är fortfarande inte helt hundra på att jag känner bebisen där inne men jag tror det. Annars mår jag väldigt bra fortfarande. Lite trött ibland bara. Jag har gått upp lite i vikt också. Om man räknar från innan jag blev gravid har jag gått upp 1 kg. Om man räknar från början av graviditeten då jag gick ner en hel del så har jag gått upp 4 kg :S Det är ju lite väl mycket tror jag. Men när tentorna är klara så kommer jag ha mera tid till att träna iaf.
 
Ultraljudet häromdagen gick bra. Lillen rörde sig därinne och man kunde se mycket mer detaljer som näsa och mun :) Men de använde en gammal maskin så de kunde inte göra några mätningar. Däremot så sa de att de kan göra ett 3D ultraljud som tack för att jag ställde upp haha. Drömmen! Så på måndag ska vi dit och titta på lillen igen. Han/hon kommer säkert bli modell så mycket kort som den blir med på. Kanske att vi tar reda på könet då också ;) Jag chansar på en pojke, vad tror ni?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: kompakt

Publicerad 2013-05-19 15:43:33

hallådär, kompakt här. Snart är det mors dag och vi tycker att din mamma förtjänar något riktigt fint i present.Eller kanske vill du unna dig själv något extra fint? Just nu har vi en tävling på bloggen där du kan vinna ett smycke upp till 300kr. Det är enkelt att delta så kika gärna in ifall du är intresserad! Kramar från Kompakt!
http://kompakt.nu/2013/may/tavling-infor-morsdag-2.html

Ps. vi ber om ursäkt ifall du inte gillar sådana här kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela