hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Förändringar

Publicerad 2013-05-31 17:19:15 i Allmänt,

Sedan jag blev gravid har jag märkt att jag börjat sortera lite i mitt liv. Jag har valt vilka människor jag vill umgås med, och vilka som inte får mig att må bra. Och dessa har jag slutat att umgås med. Jag har börjat bry mig mer om människor, särskilt barn i reklamer på tv eller på nyheterna. Vet inte om det är själva grejen av förändring i mitt liv eller om det är hormonerna som liksom gör en slags lista av prioriteringar av vad som är viktigt för mig. Förut har det alltid varit andra som kommit före, men sedan jag blev gravid har jag prioriterat mig. Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta men jag bryr mig helt enkelt om vissa saker mer och vissa saker mindre.
Ett exempel på detta är vad som hände idag. Det var första riktigt varma sommardagen med över 20 grader här idag. Jag såg att en bil hade parkerat på en extra parkering utanför våra lägenheter och de hade lämnat sin hund där i. Jag höll lite koll på vovven genom fönstret och efter ett tag gick jag ut och kollade till den. Efter att ca 40 minuter hade gått sedan jag upptäckte vovven så gick jag och ringde på hos grannen. Jag frågade om det var deras hund och sa att den såg ut att vara väldigt varm därinne. Hon sa att den bara hade varit där i fem minuter och att de skulle åka snart. Några minuter senare såg jag att grannarna kom ut till bilen och åkte iväg med hunden. 
Visst brydde jag mig lika mycket om hundar innan jag blev gravid men jag tror inte att jag hade gått och ringt på och konfronterat grannen. Det är nåt nytt. 

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2013-05-31 20:29:33

Så bra att du gjorde det! Förstår inte att folk är så ouppmärksamma på sånt! Det är säkert modersinstinkten som gjorde att du agerade. :)
Man bryr sig liksom!
Kram. Vilken fin mage du har fått förresten!! :)

Svar: Jaa jag kände att jag var tvungen att göra nåt, stackarn. Tack :)
Henny

Postat av: Loveli

Publicerad 2013-06-03 15:17:57

Jag har sett alldeles för många hundar drabbade av värmeslag i mitt arbete inom djursjukvården. Jag vet inte hur det är däröver men här kan man ju ringa polisen och be att få tillstånd att krossa en ruta... Bästa regeln ever.

Svar: Jaa det är hemskt när folk lämnar dem i bilen sådär. Japp, man får ringa polisen här också vilket jag nog hade gjort om de inte kommit ut strax efter. Mycket bra regel, de håller jag med om :)
Henny

Postat av: Anne

Publicerad 2013-06-12 11:18:53

Jättebra gjort! Den hunden kanske lever nu tack vare att du satte lite press på grannen.Puss!

Svar: Hehe tack :)
Henny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela