hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Gravidfunderingar

Publicerad 2013-03-16 23:09:32 i Allmänt,

Idag är jag sjuk :( Men magen är SÅÅ mycket bättre. Det är helt sjukt egentligen. Jag har nästan inga symptom så har lite svårt att tro att jag verkligen är gravid fortfarande. Måste lista dem här så att jag kommer ihåg i framtiden.
 
1. Constipation/bloating
2. LITE illamående
3. Ömma bröst
 
That's it!
Men som sagt, idag har jag  varit sjuk och spenderat hela dagen i vår obekväma soffa tittandes på serier. Det har varit rätt skönt (inte för ryggen dock). Ibland måste man ha sådana här dagar när man inte gör någonting också. Skulle egentligen ha varit på en konference idag och minglat med kiropraktorer och framtida arbetsgivare, men jag orkade helt enkelt inte. Funderar en hel del på hur det kommer bli med min karriär (eller icke sådan). Detta var ju en planerad graviditet och jag är såå himla glad men min karriär kommer att få lida i början. Vet inte om det ens är någon ide att söka jobb nu för jag lär inte kunna börja jobba förrän om tidigast ett år.
Är lite rädd för att jag ska tappa allt jag lärt mig också. Men familj går före karriär, alltid. Och tyvärr är inte jämställdheten lika bra här i England som där hemma i Sverige. Andy får TVÅ veckor i pappa-ledighet. Det är förjävligt. Han kan nog ta lite mer men om han tar för långt så måste han göra om hela sin träning, vilket inte är så bra. Så det blir att vara hemmafru för mig i början. Känner mig ändå ganska nöjd med det. Det ska bli riktigt mysigt. Men hade jag sagt till 19 åriga Henny att hon kommer bli hemmafru så hade hon typ skrikigt "NEEEEJ!" och slitit sitt hår av ilska. Times change.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela