hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Första sparken!

Publicerad 2013-06-06 10:24:21 i Allmänt,

Okej nu är jag nästan 100% säker på att jag kände en första spark igår. Det kändes ungefär som när man har sprungit och hjärtat pumpar riktigt hårt så att man känner det genom bröstkorgen, fast jag kände det i magen istället. Sedan kände jag två till sparkar på kvällen när jag låg på sidan. Jag tyckte att jag kände dem utanpå magen också men när Andy höll handen där kände han ingenting. Jag ger det nån vecka till sedan tror jag han kommer känna också :) Denna spark kom mycket lägligt måste jag säga, då jag har varit lite nere sista tiden. Kändes som att magen inte växer nåt och jag var orolig för att jag aldrig kände min lilla bebis därinne. Det är ju så lätt att gå och inbilla sig att den inte lever då. Orolig som man är. Så nu kan jag äntligen slappna av lite :)
Igår fick jag även hem min fetal doppler som jag beställde hehe. Perfekt att kunna lyssna på lilla hjärtat när man vill. Dock tror jag inte jag fick den bästa signalen då jag provade för hjärtslagen växlade mellan 110 och 150. 
Men roligt var det :)
Imorgon väntar sluttenta på ALLT vi lärt oss under dessa fem år. Kul. Sedan i slutet av nästa vecka har jag absolut sista (förhoppningsvis) tenta! Gud vad skönt de ska bli att vara ledig sedan. Fem år av riktigt hårt slit.
 
19+1 idag, snart halvvägs! :D
 

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2013-06-06 21:15:01

Åh, gratulerar! Visst är det mysigt med sparkar? :)
Skulle bara säga att magen har växt sedan sist jag såg den! :)
Du har en fin gravidmage. Det var ca nu (i den veckan du är i) jag kände att det hände något med magen jag också. Men förstår att man blir nere när man väntar eller förväntar sig att magen ska växa och att man ska känna sparkar, och så blir det som bortblåst när man väl känner sparkarna :)
Snart är det dags för RUL också! Jiihuu

Svar: Tack vad glad jag blir när du säger så. Tycker också att min mage börjar bli fin nu äntligen :) Din likaså :) Kram
Henny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela