hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Nätterna

Publicerad 2013-12-18 22:10:23 i Allmänt,

Tiden verkligen flyger iväg nu. Det kan lätt gå tre dagar utan att jag ens hinner kolla min mail. Bara amma, trösta, sova, äta mat etc och en dag har liksom försvunnit.
Linn har varit lite upp och ned på nätterna. Hon börjar bli väldigt rastlös på kvällarna runt 18-19 tiden och får världens sugbehov. Jag ammar, hon äter lite sedan börjar hon skrika och vill suga, suga suga men så fort jag ger henne bröstet så skriker hon. Nappen går bra men den spottar hon ut hela tiden och börjar då skrika tills man stoppar in den i munnen igen. Ibland skriker hon utan att vi har en aning varför. Detta håller på till 1-2 på natten. När hon väl somnar så ligger hon och "tar i" typ som att hon har ont i magen i princip hela natten. Ibland har vi tur och när hon väl somnar så sover hon flera timmar. Vi försöker febrilt luska ut varför hon beter sig såhär men har inte riktigt klurat ut det än. Det kan vara att hon har luft i magen möjligtvis, eller att hon är övertrött. Men hon vägrar liksom att sova. Ibland tror jag att hon är rädd för mörkret för när jag tänder lampan så slutar hon att "ta i". Jag tänkte att hon kanske behövde stimuleras lite då bara och provade detta vilket funkade i ca 5 minuter sedan börjar hon skrika igen.
Jag har pratat med en del andra mammor och dom säger att de upplever samma sak så det är skönt att veta att jag inte är ensam iaf. Kanske är det så att hon bara är en bebis och att en del bebisar beter sig såhär medan andra sover lungt och stilla hela natten. Vem vet.

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-12-19 12:55:55

Hej! Vår lilla tjej blir också väldigt gnällig vid 19-tiden på kvällen. Oftast för att hon är övertrött, för hittar man rätt läge hon vill vara i så tvärslocknar hon. Ibland kan det vara för tyst så då slår jag på dammsugaren eller tvn, ibland får hon ligga på skötbordet och lyssna på tvättmaskinen. Ljud tycks göra att hon slappnar av!

Vi har även gett henne Sempers magdroppar sen hon var en vecka och vi har väldigt sällan problem med magen.

Hoppas hon får ro på kvällarna snart :)

Mvh Emelie

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-12-20 08:52:06

Hej!
Ville bara säga att vi har precis samma problem som ni. Vår son blir också väldigt gnällig (ibland skrikig) runt 18-19 på kvällen. Ingenting hjälper, ger vi honom mat hjälper det bara en liten stund (han får ersättning). Lagom vid 24 kan man få honom att somna, sen sover han jättebra till fyra på morgonen.
Jag tror det handlar och övertrötthet här också men vi har inte kommit på nån bra lösning.

Hoppas att ni kommer på nåt:-)

Postat av: kristin

Publicerad 2013-12-20 14:20:16

Hej. Jag fick min bebis den 5 december så han är 2 veckor nu.
Han blir också väldigt orolig på kvällarna och nätterna.
Tror han har ont i magen eftersom han spänner sig så som du beskriver.
Vi ger honom örtdroppar (Colimil,en spansk medicin) som verkar hjälpa litegrann.
Men oj vad intensivt det är med spädbarn....
Min lilla Nils är nästan aldrig nöjd...
Bara när han ligger vid bröstet. Och när vi e ute med vagnen. Blir inte många timmar sömn...
Skönt att höra att man inte e ensam!

Postat av: Jessica igen

Publicerad 2013-12-29 22:32:11

Hej igen. Uppdaterar min kommentar ovanför lite.

Vår senaste vecka har varit lugnare. Vi fick rådet att ge Casper laktulos 1-2 ml två gånger per dag och han är mycket lugnare och gladare. Han är fortfarande gnällig på kvällarna men vi slipper att han ligger och kämpar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela