hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Min viktuppgång

Publicerad 2013-08-22 16:41:38 i Allmänt,

Jag vet att det egentligen inte spelar någon roll hur mycket man går upp under graviditeten så länge det inte är ohälsosamt. Men jag tänkte ändå skriva ett litet inlägg om det här, för my own records.
 
 
 
Week 4 (startvikt): 56.7kg
 
Week 7: 55.4kg
 
Week 20: 60.9kg
 
Week 23: 63kg
 
Week 26: 64kg
 
Week 30: 66.6kg
 
Det verkar som om lillan hade en growth spurt mellan vecka 20-23 :) Totalt har jag alltså gått upp 10kg. Det är ca 10 veckor kvar så vi får väl se vad jag slutar på...

Kommentarer

Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes & gravid med 3:an

Publicerad 2013-08-23 11:08:31

Jag har oxå gått upp 10 kg, får se imorgon då jag ska väga mig om jag fortsätter gå upp eller om det kanske stannat av lite. Men jag får skylla mig själv, för jag äter just nu vääääldigt mycket gosaker och har svårt att hålla mig ifrån de! :P plus att jag är inte ute och promenerar lika mycket som tidigare :P

Svar: Samma som mig då. Jag äter också väääldigt mycket godis. Det har jag alltid gjort och jag har kommit undan med det för att jag tränat så mycket. Nu äter jag lika mycket men tränar mycket mindre så det kan ju bara gå en väg haha. Men det gör inget. Bara man mår bra i själen hehe :)
Henny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela