hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Kläder

Publicerad 2013-08-28 12:32:49 i Allmänt,

31 fulla veckor idag :) Jag gick igenom alla lillans kläder idag och jag tycker inte att jag köpt så jättemycket. Mamma sa åt mig att inte köpa för många små storlekar för att de växer ur dem så snabbt och en del passar inte ens i dem som nyfödda. Andy vägde tydligen 4.5kg som nyfödd så det är nog tur att jag har blandade storlekar. Men jag tycker det är svårt att veta hur mycket man behöver.

Nu har vi förresten flyttat och bor numera i ett (hyrt) stort hus i Chandler's Ford utanför Southampton. Trivs bra än så länge men vi har mycket att fixa iordning innan det känns riktigt som hemma. Imorgon ska jag på första föräldrakursen. Tyvärr jobbar Andy så jag måste gå själv vilket känns extra pirrigt.här en bild jag tog igår (30+6) och en på alla kläder

Kommentarer

Postat av: Anna - Mamma till E med albinism och lillasyster i magen

Publicerad 2013-08-28 19:24:43

Ett tips är att köpa bodys med omlott att ha i början, lättast att ta på :-) Man behöver alltid mer kläder än vad man tror ;-)

Svar: Ok tack för tipset. Ska gå o kolla om jag kan hitta några sådana då :)
Henny

Postat av: Madeleine

Publicerad 2013-08-30 08:54:33

Vad fint gravid du är!! Jag håller med ovan, omlottbodys är det bästa. Vår dotter vägde 2900 gram när hon föddes men vi använde nästan vara stl 56 från början även om det var lite stort. Nu väger hon nästan 5 kg o har fortfarande stl 56! Så stl 56 i omlottbodys är mitt tips och sköna pyjamaser som vi även använder dagtid. Jag tycker huvudsaken är att kläderna är mjuka o sköna o lätta att ta av o på. Kram!

Svar: Tack så mycket :) Jättebra tips. Jag ska absolut kolla efter omlottbodys. Mamma sade åt mig i början att inte köpa för många i strl 50 så som tur är har jga flest i storlek 56 nu. Dock har de olika storlekar här i England. Antingen är det 0-1 månad eller 1-3 månader och 1-3 månader är väldigt stora. Men jag kör på det ändå :)
Henny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela