hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

v.11+1

Publicerad 2013-04-11 11:19:42 i Allmänt,

Tänk att jag är i vecka 12 nu, de är ju helt ofattbart. Det gick väldigt fort när man fick hoppa fram en vecka. Men jag förstår ändå inte hur det kan stämma då jag var helt hundra på när jag hade min ägglossning. Kanske bara är så att jag ätit lite för mycket snask så lillen växt lite för fort haha. 
Igår trodde jag att jag kunde känna den röra sig lite därinne. Det kändes som ett litet flicker, eller som små små bubblor därinne. Men det är nog för tidigt för att känna nåt nu, det var säkert bara gas. Men jag längtar tills man känner på riktigt. Tror jag har fått en pytteliten bula där nere på magen också. Fast jag ser inte alls gravid ut. Bara som att jag ätit en väldigt stor måltid.
Ska ta bild imorn bitti och visa för nu har jag precis ätit frulle så nu är den bara uppblåst.
 
Imorgon kommer mamma och några av mina närmaste vänner hit och hälsar på över helgen. Åh det ska bli så kul! Lägger upp bilder på möhippan här sedan också. Can't wait!
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-04-11 16:46:45

Åh vad mysigt med allt som händer i ditt liv..! Ha en helt fantastisk möhippa nu!! Så synd att jag inte kan komma :( PussKram

Svar: Tack! :D JA det var verkligen synd men de kan vi alltid ta igen i augusti :)
Henny

Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Publicerad 2013-04-12 11:15:40

Man ska inte lita på tidiga ultraljud och VUL, fostret är så litet att det är väldigt svårt att mäta rätt och det är ju inte så stora marginaler när dom är så små. Med Knut gjorde vi ett tidigt VUL och där sa även läkaren att jag var en vecka framåt, men jag var bombsäker på när jag haft miin ägglossning och litade på det istället för läkarens uttlåtande. Sen när det var dax för RUL, så stämde min uträkning inte läkarens och fick då förklaringen att det väldigt tidigt att börja mäta fostren vid VUL och at tdet blir oftast inte rätt. Så ta det med en nypa salt och vänta tills RUL! :)

Svar: Nej precis, jag lär säkert bli förflyttad igen på nästa "riktiga" ultraljud. Men jag räknar med det här nu för då känner jag mig mycket lugnare hihi :)
Henny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela