hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Lycklig och förbannad på samma gång?

Publicerad 2013-04-02 22:15:22 i Allmänt,

Jaa ni. Idag har det varit upp och ner kan man ju säga. Ena stunden är jag överlycklig över mitt liv och min situation. Vi väntar vårt första barn, vi gifter oss om 123 dagar, vi ska köpa ett hus, mamma kommer hit och hälsar på för att vara med på min möhippa etc. Nästa stund känner jag mig bara gråtfärdig. Nästan som att jag är lite overwhelmed av det hela. Jag är rädd för att få missfall, känns som att vi aldrig kommer hitta ett hus, jag känner mig tjock och uppsvullen, jag är full av finnar och jag äter alldeles för mycket bröd.
Är bara så trött på att orora mig. Andy har berättat den goda nyheten för sina kollegor nu och igårkväll kom han hem och berättade att en tjej hade sagt att hon hade haft fem missfall. Jaha? Vill jag höra det när vi berättar att vi är gravida? Som om jag inte är orolig nog som det är, måste du slänga det i mitt face då? Aaaah det var tur att jag inte var där när hon sa det för då vet i fan vad jag hade gjort. Min stubin är väldigt kort just nu har jag insett.
Vill bara komma förbi dessa jävla 12 veckor :(
 
Men on a positive note så kan jag iaf drömma om och längta efter vår stora dag som närmar sig med stormsteg.
 
Här är kyrkan vi ska gifta oss i Norrköping
 

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2013-04-03 22:06:40

Hej! Åh, har inte läst din blogg på länge och ville bara önska dig allt gott och jag både tror och hoppas att allt kommer att gå bra. Det är många som får småblödningar i början på graviditeten och det visar sig att gå helt bra! Det var skönt att du fick se lilla bönan och att de tog så bra hand om dig!
Kram Petra

Svar: Tack Petra :) Ja de var verkligen skönt att få se den lille därinne. Hoppas allt är fint med dig också, kollar ofta in på din blogg o man börjar nästan se en liten bula på magen nu ;)
Henny

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-04-04 16:56:24

Mysigt att du är gravid! :-) jag har bf 14 nov. Så lite många dagar efter :-) är fortfarande hemlig med det men det är bli toppen kul att följa din utveckling.

Svar: Åh vad kul att vi är så nära. Grattis! :)
Henny

Postat av: Tabita

Publicerad 2013-04-05 14:34:01

Alltså visst kan man blöda lite men är inte farligt. Den där tjejen känns som hon var tvungen att säga det eftetsom hon haft fem missfall och det är en stor sorg som kommer upp och gör sig påmind när ni berättade men det är hon som borde veta bättre än att säga det till nyblivna blivande föräldrar. Kanske hennes sätt att hantera det. Du ska vara glad och lycklig och ingen kan ta ifrån dig alla kännslorna både bra pch mindre bra. Kom ihåg vad jag skrev till dig!!! Att dela med sig till varandra är att ge varandra stöd i nöd och i lust som du oxå snart kommer få höra...

Svar: Jo det är klart. Hon menade ju inget illa, det var bara hennes tankar som kom upp antar jag. Men man blir bara så trött på att höra sådant när man hela iden själv har det i bakhuvudet liksom. Men snart är dessa nervösa 12 veckor över :) Kram på dig
Henny

Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Publicerad 2013-04-06 14:20:13

Hej Henny! Jag läser fortfarande din blogg :) men jag läser från mobilen oftast och jag hatar att kommentera från mobilen, så det blir inte så mycket kommentrarer. Om du har märkt på min blogg, så har jag inte godkänt dina kommenterarer och det finns en anledning :) när du kommenterade första gången så godkände jag kommentraren och den kvällen så gick min kompis in här på bloggen och såg att jag skrivit att jag var gravid ;) haha! Så för att minska risken att alla andra gör samma sak, så godkänner jag inte dina kommentarer först jag gått ut i bloggen att jag är gravid, hoppas att det är okej? :) hon fick allt veta att hon är en riktig nyfikenråtta ;)

Dom som har fått missfall, speciellt sådär många, tror jag inte tänker på att det är väldigt osmidigt av dom att berätta att dom fått missfall till en som precis blivit gravid. Det är inte direkt något man vill höra när man är gravid. Sen kan det också vara att dom behöver prata av sig, men som sagt en nybliven gravid är ju inte den bästa att prata med.

Snart är dom 12 veckorna förbi! Håll ut, jag är nu i v 10+3 :)

Svar: Haha ojdå, ja det var en riktig nyfikenråtta haha. Men då förstår jag varför :) Jag tänkte inte ens på att du inte skrivit om det i bloggen faktiskt. Hur länge tänkte ni vänta med att berätta? Ja, snart är det verkligen inte långt till de första nervösa veckorna är förbi :D Längtar!Kram
Henny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela