hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Första babyshoppingen!

Publicerad 2013-04-28 14:40:29 i Allmänt,

Idag tvingade jag med Andy att gå och kolla på lite söta kläder till lillen. Vi gick till H&M, Debenhams och M&S och jag måste säga att jag blev väldigt besviken. Det fanns knappt några neutrala kläder what so ever! Allt var antingen för pojkar eller för flickor och det lilla som fanns som neutrals var i princip bara vitt. Jag vill inte att min bebis bara ska ha vita kläder. Hallå, vart är fantasin liksom? Vi kom tillslut fram till att det nog är mycket lätatre att ta reda på könet på bebisen. Vi får väl se hur det blir när vi kommer till det. 
Jag hittade iaf EN pyjamas (eller vad det nu är) med aningens lite färg på. Så jag är glad att jag gjorde min första bebis-shopping idag :)

Kommentarer

Postat av: Mallan

Publicerad 2013-04-28 20:44:07

ge dig in svenska nätsidor och shoppar genusvänliga plagg! :)

Svar: Bra ide. Tips mottages gärna då jag inte har så bra koll på vilka svenska sidor som är bra :)
Henny

Postat av: Mallan

Publicerad 2013-04-29 10:23:58

Att börja med:
http://www.babyshop.se/

http://www.newheaven.se/

http://www.oiidesign.se/

:)

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-04-29 11:00:40

Lindex har ganska mycket bra neutrala kläder och kappahl har lite granna :-))

Svar: Tack, jag har kollat lite där och det fanns en del snygga ändå :) Jag tror jag får gå dit och shoppa nästa gång jag är i Sverige
Henny

Postat av: Petra

Publicerad 2013-04-29 17:00:48

Hej igen! hahah, så kul! Jag skrev precis ett inlägg om bebiskläder-shopping. Det slutade med att jag inte köpte något. :) Får vänta tills jag vet vad det blir helt enkelt.
Kram Petra

Svar: Haha jaa precis :)
Henny

Postat av: Evelina

Publicerad 2013-05-06 10:19:52

Jag tycker att hm har haft en hel del bra grejer i rätt mycket gult och grönt och även andra färger i modeller som inte är så könade, som jag skaffat hem till vårt kommande mirakel. Det kanske kan vara något?

Svar: Hej jaa jag har också sett en del bra där. Det HM som finns i närheten av mig har typ inget dock för det är så litet. Jag får åka in till Southampton och handla på deras istället :) När kommer erat mirakel? :)
Henny

Postat av: Evelina

Publicerad 2013-05-06 17:53:34

Framåt mitten av oktober är det beräknat, lång tid kvar - men ändå väldigt nära.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela