hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Barnmorskan imorgon

Publicerad 2013-04-07 14:13:45 i Allmänt,

Jepp, imorgon är det dags för första besöket hos barnmorskan :D Jag har ingen aning om vad som kommer hända men jag skulle gissa på att de väger mig och tar blodprov. Har jag tur så får jag lyssna på bebisens hjärta med en doppler.
En annan sak jag har haft tur med är det som hände häromdagen. Ja, inget märkvärdigt egentligen men då jag gör min praktik på en stor kiropraktorklinik där de även lär ut diagnostiskt ultraljud och gör vanliga ultraljud för gravida så var det så att det skulle ha en kurs för läkare om hur man gör ultraljud. Och de behövde patienter att öva på, särskilt gravida patienter :D Så på tisdag ska jag få en till scan av min lilla plutt! Längtar och håller tummarna att allt fortfarande är som det ska där inne.
 
En annan sak jag längtar efter är att mamma, Erika, Birgitta och Märta kommer hit nästa helg för då är det nämligen min möhippa! Jippie!!! Jag har ingen aning om vad som kommer hända då allt är planerat av mina fina bridesmaids men jag är säker på att det kommer bli jättekul. 
 
Så nu är de verkligen mycket att se fram emot. En veckas jobb kvar, sedan möhippa, sedan Sverige och sedan Malaga i några dagar. Hoppas det gör att tiden går fortare fram till den magiska 12-veckorsgränsen <3 
Idag är jag 9+5 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela