hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

12 veckor!

Publicerad 2013-04-18 16:10:03 i Allmänt,

Åååh jag är så glad och lättad. Idag fick jag äntligen tid på Lovisakliniken för ultraljud och allt var helt perfekt därinne. Mamma var med mig och vi såg bebben röra sig för fullt därinne. Läkaren sa att jag är 12 veckor (11+6) och att bebben är 5cm. Missfallsrisken från och med nu är väldigt mycket lägre så nu ska jag banne mig sluta att oroa mig och istället njuta för fullt av att jag är gravid och att jag mår såhär bra fortfarande. Yes! Jag är så lycklig. Det har verkligen gått upp och ner och många säger att jag får helt enkelt vänja mig vid att oroa mig för mitt barn. Det kommer aldrig att förvinna utan denna oro får man lära sig att kontrollera.
 
Hallå, jag har en bebis i min mage, är inte det helt sjukt?! Och helt fantastiskt <3 Åh min lilla bebis, jag undrar hur du kommer se ut.
 
Ps. Tack för stöttande kommentarer och hälsningar, det värmer.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-20 00:13:32

Åh vad skönt att allt var bra med pyret!

Svar: Jaa tack, det var verkligen jätteskönt :)
Henny

Postat av: Petra

Publicerad 2013-04-20 13:43:21

Åh vad härligt att allt är bra! Du är jätte stark som håller dig såpass lugn ändå fast du går igenom så mycket! Det är jättebra för barnet!
Men blir så förbannad att man ska bli behandlad så som du blev!! Såna ska inte jobba i såna yrken!!
Kram och grattis med en välmående liten krabat i din söta mage :)
Kram Petra

Svar: Tack så mycket. Jag försöker att hålla mig lugn men har nu insett att jag antagligen kommer bli en väldigt orolig mamma. Får försöka lära mig att kontrollera min oro. Men ja, hon barnmorskan var ju inte den bästa. Hon hade ju rätt men sättet hon sa dte på var väldigt klantigt och hjälpte inte min oro ett dugg! Hoppas allt är bra med dig o din lille också :)
Kram
Henny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela