hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Tiden går

Publicerad 2014-01-18 21:42:20 i Allmänt,

Gud vad fort tiden går. Linn är nu 11 veckor gammal och det är så roligt att se hur hon utvecklas. Hon håller på att upptäcka att hon har händer nu och kan spendera långa stunder då hon bara stirrar på sina knutna nävar. Det är så sött! Hon pratar mer och mer också. Cooing, som man säger på engelska. 
Hon är en nyfiken och lite bossig dam, vår lilla Linn. Hon blir uttråkad fort om man bara sitter med henne i knät. Hon älskar att bli buren så att hon ser framåt och gå promenader i huset. Stannar man för länge på en plats blir hon uttråkad och börjar bli arg haha. Och att lägga ner henne på filten i soffan är det inte tal om. Då får man fortsätta att gå runt med henne. Runt och runt. Jag har börjat använda en baby björn bärsele så att jag har fria händer iaf när jag behöver laga mat.
Hon gillar inte kramar heller. Både Andy och jag försöker att krama henne när vi bär på henne men hon hatar det haha. Vill bara bli buren så att hon ser framåt.
 
Nätterna har gått förvånansvärt bra de senaste dagarna (ta i trä). Hon har lagt sig samtidigt som oss, mellan 22-23 och vi har ammat då. Sedan har hon sovit allt mellan 5-6 1/2 timmar, ammat igen och sedan somnat om några timmar till. Jätteskönt! Får väl se hur länge det håller i sig :)
 
Denna veckan hade jag besök av mina goda vänner Lina och Camilla. De är så kreativa och vi anordnade ett litet photo-shoot med Linn. Jag tyckte bilderna blev så häftiga så lägger upp dem här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism och lilla Adele

Publicerad 2014-01-19 19:54:29

Såå roliga bilder :p
Adele har med börjat med sina händer, ligger och smaskar på dom och studerar :-)

Postat av: Jessica

Publicerad 2014-01-19 21:45:39

Kul att höra att det går bättre på kvällarna:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela