hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

Vecka 35+0

Publicerad 2013-09-25 16:31:42 i Allmänt,

Yes äntligen börjar det närma sig! Dock börjar det bli lite jobbigt nu så var beredda på ett klagoinlägg. Jag har gått upp 12kg, känner mig vacker ibland och ful och tjock ibland men alltid otymplig och det är svårt att röra sig. Jag kan inte gå ut o gå mer än två minuter förrän Braxton hicks sammandragningarna sätter igång. Jag sover inte särskilt bra, vaknar kanske 5-7 ggr per natt och är obekväm eller när jag precis lagt mig bekvämt så måste jag upp och kissa etc. 
Jag har även gått och blivit döv på mitt vänstra öra. Det hände för några dagar sedan när jag gjorde rent det och måste ha tappat lite bomull eller nåt i örat. Sedan dess hör jag knappt och det känns som att jag har en öronpropp instoppad. Ska dock till läkaren nästa vecka så förhoppningsvis kan han hjälpa mig då.
 
Men nog med klagande nu. Jag börjar sakta men säkert vänja mig vid att vara hemmafru. Ha mycket tid, inte behöva känna att jag borde plugga, jag kan träffa människor och gå med i mamma-grupper etc. Jag har börjat träffa en del andra gravida i området och även en del mammor vilket är jättekul. 
Förra veckan gick jag på ett bumps and babies möte där det kommer en massa mammor med sina bebisar för att träffa och prata med andra mammor. Alla var mycket trevliga och det var roligt att lära känna lite folk häromkring men oj vad mycket bebissnack det blev. Mammor älskar att prata om sina bebisar! Matvanor hit, sovmönster dit etc etc haha. Jag blev faktiskt lite uttråkad efter ett tag. Men jag kommer säkert bli likadan :)
 
Jag har även börjat observera några kiropraktorer i området för att försöka att inte glömma bort allt jag lärt mig. Det är kul och ger mig lite att göra :)
 
35 veckor, lilla pluttan är snaaart snaaart färdigbakad <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela