hennyarpreggo.blogg.se

Jag heter Henny, är 27 år och bor med min fästman i England. Exciting times ahead för nu väntar vi vårt första barn som väntas ploppa ut den 30 oktober 2013!

36+6 veckor

Publicerad 2013-10-08 13:19:49 i Allmänt,

I helgen hade vi besök av Andys familj då grabbarna skulle cykla ett 160km cykelrace. Min svärmor hade med sig jättesöta små kläder, smarta hänggrejer för garderoben och så hade hon sytt TVÅ babynest. Jättefina. Det finns inte sådana här i ENgland så hon hade kollat upp en beskrivning på svenska och försökt att översätta och sy efter dem instruktionerna. tycker jga var gulligt gjort. 
 
Imorgon blir jag 37 veckor. Det känns inte som att någonting är på G ännu dock. Jag tror hon ligger lite längre ner i min pelvis, vilket gör att jag behöver kissa ÄNNU oftare än förut. Inatt räknade jag till 4 toalettbesök, ett varannan timme. 
Jag börjar så smått att förbereda mig mentalt för förlossningen. Jag har skrivit ett manus för hypnoterapin som jag ska använda. Mets handlar det väl om att slappna av antar jag. Dte är rätt häftigt när man tänker att kroppen sköter nästan allt själv. Än så länge har jag inte behövt göra någonting under graviditeten. Min kropp har liksom skött allting och nu ligger det en nästan fullvuxen bebis i magen. Samma sak försöker jag tänka om förlossningen. Kroppen vet vad den ska göra. Allt jag behöver göra är att ta emot smärtan, slappna av och låta kroppen göra sitt och sedan trycka lite mot slutet. Lätt som en plätt ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henny

27 år, bor med fästmannen i England och väntar vårt första barn i oktober 2013! Blir även utbildad kiropraktor och gifter mig samma år :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela